LoL čeká zásadní balanční update. Jaký bude mít dopad na hru a vydal se Riot správným směrem?
League of Legends

LoL čeká zásadní balanční update. Jaký bude mít dopad na hru a vydal se Riot správným směrem?

LoL čeká zásadní balanční update. Jaký bude mít dopad na hru a vydal se Riot správným směrem?
17. 5. 2022
  |  

Hráči League of Legends už dlouhou dobu pociťovali, že je ve hře momentálně až moc poškození. Názor, že LoLko bývalo lepší za dob, když v něm bylo méně poškození a fighty byly delší je momentálně dost populární. Komunita často volala po větším zásahu do aktuálního stavu hry. Riot Games dali komunitě za pravdu a uznali, že je potřeba něco razantně změnit. Odhalili jejich plány pro patch 12.10, ve kterém budou zásadní změny, které by měly LoLko dostat do lepší podoby a vyřešit “ve hře je až moc poškození” problém. Každý champion ve hře dostane bonusové defenzivní staty - patch nese název champion durability update.

Kde to vše začalo?

Co způsobilo, že jsme se dostali do stavu, že je ve hře až moc poškození? Důvodů je mnoho a nedá se úplně říct, že za to může primárně jeden jediný. Menší změny se postupně nastřádaly a ve výsledku vznikl problém, kdy je ve hře moc poškození. Plno poškození do hry přivedly nové runy, silná lethality itemizace, větší přisun peněz systémy jako bounties nebo turret platy, jungleři a supporti už nejsou jen čistě podpůrné role jako kdysi.
Zdroj: Dot Esports

Proč je špatné mít ve hře až moc poškození?

Nikdo určitě nechce hru, kde bude každý fight trvat 5 minut a nikdo si nebude dávat navzájem damage. Momentálně jsme ale došli do druhého extrému - zranitelné postavy jsou až moc často v nebezpečí a dostávají se do situací, kde umírají bez možnosti najít counterplay. Kolikrát oponent nemusí zahrát nejlépe a nebo mu stačí použít jen čast jeho sady spellů, aby získal kill. 

A to není moc dobře, tohle by si měl hráč dovolit jen když je hodně napřed, ale nyní se tyhle killy “bez námahy” dějou, když daný hráč není napřed. Rovněž teamfighty, které tvořily vždy zábavnou část LoL, tak jsou až moc rychlé, a kolikrát skončí dřív, než vlastně pořádně začnou. V kratších fightech je těžší se zorientovat a nedávají hráčům tolik příležitostí se předvést.

Co tedy uvidíme přesně za změny?

Každý champion dostane následující staty:
⦁    Základní životy: +70
⦁    Počet životů za level:: +14
⦁    Počet armoru za level: +1.2
⦁    Počet magic resistu za level: +0.8
⦁    Rozdíl na levelu 18: +308 životů, +20.4 armoru, +13.6 magic resistu

Kromě tohoto stat balíčku pro každého přijdou další doprovodné změny. Skoro každý heal a shield ve hře (u itemů i champů) bude slabší, věže budou dávat více poškození (zvlášť později ve hře), Baron Nashor bude silnější. Redukce healingu na itemu bude mít nižší hodnoty a % penetrační itemy taktéž. Plánuje se taky zvýšit regenerace many a Riot bude bedlivě sledovat dobře championy sílící s délkou hry, kteří z těchto změn benefitují. 

Vydal se Riot správným směrem?

Můj názor je takový, že ano. Myslím si, že jsme se opravdu dostali do bodu, kdy byl potřeba takový velký globální zásah do hry. Myslím si, že takový zásah je lepší, než aby byly pozměňovány jednotlivé systémy, které k přebytku poškození přispívají. Riot pravidelně hru mění a patchuje, aby LoLko zůstalo svěží a neomrzelo nás a tyhle změny to určitě zaručí. 

Taky jsem rád, že se Riot nebojí udělat tak velkou změnu v established a nejpopulárnějším esport titulu, chce to trochu odvahy a jde vidět, že Riot se nebojí a to je podle mě pro budoucnost hry velmi dobrá zpráva. Každý se budeme muset po tomhle patchi hru tak trochu přeučit a zvyknout si, že jsou všichni o něco víc tanky. Víc možností pro counterplay a reagování na oponenty, delší teamfighty, burst championi musí investovat více pro získání killu a každý hráč pocítí, že všichni dávají teď míň poškození, než předtím. 

Podle mě by tyto změny měly pomoct classám jako marksmani a bruiseři, naopak tanci a assasini budou celkově slabší. Bude taky důležité, aby Riot neusnul na vavřínech poté, co patch 12.10  tak trochu rozvrátí balance hry. Bude potřeba rychle pomoct champům, co to oslabilo až moc a jsou pomalu nehratelní a naopak nerfnout champy, co ze změn budou benefitovat až příliš. 

Riot v oznámení tohoto updatu všechny ujišťoval, že si přesně na tohle dá pozor. Osobně se na změny těším a myslím si, že po pár dalších úpravách za chodu se LoLko dostane do lepšího bodu, než je momentálně a hra se stane zábavnější pro všechny.


Zdroj úvodní fotografie: Riot Games
Author photo
Tomáš Anděl Komentátor, analytik a bývalý poloprofi hráč LoLka