Evropské League of Legends opět o něco povyroste. Riot Games chce podpořit regionální ligy
League of Legends

Evropské League of Legends opět o něco povyroste. Riot Games chce podpořit regionální ligy

Evropské League of Legends opět o něco povyroste. Riot Games chce podpořit regionální ligy
30. 7. 2021
  |  

Profesionální League of Legends v Evropě není zdaleka už jenom o LEC. V posledních několika letech stabilně na oblíbenosti rostou také regionální ligy. Na zvětšující se oblíbenost reagují Riot Games, kteří chtějí celkově podpořit ekosystém a posunout ho opět o level výše.

Evropská scéna League of Legends je svým způsobem unikátní, protože kromě LEC má v několika zemích velmi kvalitní soutěže produkující jeden talent za druhým. Mnoho současných hvězd pochází právě z regionálních lig, stačí se podívat například na midlanera Capse, který do Fnatic přišel z tureckého Dark Passage. Pro další dobré příklady se nemusí chodit příliš daleko, české duo Carrzy a Humanoid také sbíralo zkušenosti v zahraničí ještě předtím, než rovnou bylo vhozeno do LEC.

Právě tato struktura soutěží umožňuje hráčům odehrát velmi kompetitivní splity a dokonce okusit i mezinárodní zkušenost v podobě vyřazovacího turnaje European Masters, který na jaře měl prizepool €150.000 a v průměru jej sledovalo téměř 90 tisíc diváků. Na finále se v jednu chvíli sešlo dokonce 377 tisíc fanoušků! Pro porovnání, jarní split LCS peaknul na 415 tisíci divácích.

Celkově se jedná o neuvěřitelná čísla. Souběžně s LEC vznikají velmi dobré a hlavně sledované soutěže, zejména ligy ve Španělsku, Francii a Německu snesou přísná měřítka. Rostoucí popularita neuniká Riot Games, společnost označila regionální ligy jako „důležitou součást kompetitivního League of Legends v Evropě, které vychovávají budoucí hvězdy,“ a rozhodla se, že pro rok 2022 tuto raketově rostoucí scénu ještě více podpoří.

Hlavním cílem Riot Games je regionální ligy více stabilizovat, sjednotit a dodat hráčům i týmům větší jistotu. První pozitivní zprávou je, že byly prodlouženy licence pro všechny ligy, které se nyní budou nově dělit do dvou kategorií – akreditované a neakreditované. Veškeré rozdíly i to, kdo kam spadá, bude ještě teprve zveřejněno po finále letního splitu European Masters.
Již teď je ale jisté, že na každou kategorii budou jinačí podmínky ohledně offline eventů. Od akreditovaných lig se očekává, že uspořádají alespoň jednu živou akci v daném roce, neakreditované soutěže tento požadavek nemají. Hráčí nastupující v ligách „vyšší“ kategorie budou také součástí riotské Global Contract Database, což opět umožní lepší orientaci týmů při vyjednávání přestupů.

O akreditaci se budou moci každý rok soutěže přihlásit, pokud splní určité podmínky. Rozdělení tedy nebude konečné, ale bude se vyvíjet i společně s danými lokálními scénami.

Sjednotí se peníze i některé soutěže

Další podporu týmy obdrží v podobě financí. Riot Games všem organizacím v regionálních ligách zvýší přidělené peníze za účast, což opět umožní další možnost růstu. Vymažou se také rozdíly mezi jednotlivými soutěžemi, protože pro rok 2022 se sjednotí prizepooly napříč zeměmi. Vývojář League of Legends si od toho slibuje větší stabilitu pro týmy, které mnohokrát ani nemusely tušit, do čeho vlastně půjdou. Každoročně Riot Games také připraví jeden velký summit, kde se setkají organizátoři turnajů a zástupci týmů, aby se navzájem posouvali znalostmi.

Propojí se také některé soutěže. Již teď je jisté, že vznikne Benelux League, kde budou soupeřit celky z Belgie a Nizozemska. Polská Ultraliga bude nově spadat pod Baltic League, což jak název napovídá, je soutěž pro Baltské státy. A co Hitpoint? Žádné konkrétní informace o české lize zatím zveřejněny nebyly. Jelikož se prodloužily kontrakty, lze očekávat, že se toho pro příští rok zase tolik nezmění.

Všechny regionální evropské ligy, kde působí také několik Čechů a Slováků, se pomalu blíží do svého finiše. Kamilius společně s mousesports skončil na třetím místě neměcké soutěže. Titul stále může obhájit Dreedy topař z UCAM Esports Club, kterého stále teprve čeká play-off. Českému triu Rufus, Random a Robocop vyřazovací část bohužel unikla, protože s S2V Esports skončili na sedmém místě.

Zdroj úvodní fotografie: Twitter @EUMASTERS
Author photo
Jakub Šedivý Celoživotní nadšenec do gamingu esportu, insider LoL scény a fotbalový analytik.