Dota 2

Čekání na TI10, část druhá: The International 2012

Čekání na TI10, část druhá: The International 2012
20. 6. 2021
  |  

The International 10 startuje, i se svým rekordním prizepoolem 40 milionů dolarů, již 5. srpna 2021 a my se rozhodli vám čekání o něco zpříjemnit. Na následujících řádcích se dozvíte o průběhu a zajímavostech předchozích ročníků.

Čekání na desátý ročník The International bylo delší než obvykle. Pandemie covid-19 v roce 2020 zasáhla celý svět a esportová scéna nebyla výjimkou. Valve se proto rozhodlo odložit gigantický turnaj na další rok. The International 10 startuje, i se svým rekordním prizepoolem 40 milionů dolarů, již 5. srpna 2021 a my se rozhodli vám čekání o něco zpříjemnit. Na následujících řádcích se dozvíte o průběhu a zajímavostech předchozích ročníků.

Pokračujeme v roce 2012, v americkém státě Washington a konkrétně ve městě hudby v Seattlu. Právě v Seattlu měla kromě jiných washingtonských měst kanceláře firma Valve, která si svůj nový esportový klenot, turnaj The International v Dotě 2, přivezla z německého Kolína nad Rýnem doslova domů. Ještě stále se však nenacházíme v ikonické Climate Pledge Arena (v době konání turnajů známá jako KeyArena), kam se vešlo přes 15 tisíc diváků. Ne, tak daleko esport v roce 2012 ještě není. Hráči se však z plechových hal GamesComu v Německu dostali na místo mnohem krásnější: Benaroya Hall je totiž domovem Seattle Symphony (seattleský symfonický orchestr).
Vše ostatní probíhalo velmi podobně. Prizepool 1,6 milionů dolarů a 16 zúčastněných týmů: tentokrát 14 pozvaných a další dva z kvalifikačních turnajů západního a východního regionu, na které se dalo dostat pouze pozvánkou od Valve. Malajsijský tým MUFC se na turnaj kvůli komplikacím nedokázal dostat a jeho místo zaujali hráči mousesports. První The International byl masivní úspěch, firma Valve dokonce natočilo vlastní hodinový film, „Free to play“, kde se o naraci postaral herec Clive Owen. Vývojářské studio tak nemělo příliš důvodů něco výrazně měnit. Kromě místa konání se však změnila také produkce a vysílání celého eventu. The International poprvé dostal studio a moderátora celé akce, kterým se stal dnes již legendární (a mírně kontroverzní) James „2GD“ Harding.



Skupinová fáze turnaje se odehrála přímo v kancelářích společnosti Valve. Zajímavostí spojenou s letošním rokem je, že tehdejší dva největší favorité na vítězství TI2012 byly čínské týmy: Invictus Gaming (IG) a LGD Gaming. Vítězové dvou posledních majorů 2021? Hádáte správně. Leč bychom hráče týmů z roku 2012 hledali v těch momentálních jen marně, je to krásný důkaz toho, jak silné a považované byly tradiční čínské esportové organizace i před devíti lety.

A že slova o favoritech nebyly jen zbožné výmysly fanoušků, potvrdila skupinová fáze, kde první čtyři týmy z každé skupiny mířily do vrchní části vyřazovacího pavouka, poslední čtyři týmy zase do části spodní. LGD Gaming ovládli Skupinu A celkových 14-0, Invictus Gaming pak Skupinu B v poměru 13-1.



IG narazili ve vrchní části vyřazovacího pavouka na obhájce titulu, Natus Vincere (NAVI), se kterým prohráli 2-1 a mířil do spodní části. LGD Gaming následně postoupili do finále vrchní části vyřazovacího pavouka, kde je čekali právě NAVI a rovněž jim uštědřili prohru. NAVI tedy po roce mířili opět do finále. Šampioni prvního ročníku přitom zprvu nezažívali nejlepší turnaj. Kapitán týmu Clement „Puppey“ Ivanov již před startem TI2012 přiznal, že tým neměl úplně nejlepší bootcamp a až příliš ho ovládají emoce. Po osmi hrách ve skupině byli dokonce poslední. Následný run ale nemá příliš obdob. NAVI ještě ve skupině dokázali vylézt až na postupová místa zaručující vrchní části vyřazovacího pavouka a následně porazit oba čínské giganty po cestě do finále, navíc je tím poslat proti sobě, kdy se vyřadí navzájem.

Finále spodní části vyřazovacího pavouka nakonec ovládli Invictus Gaming a připravili se na odvetu proti NAVI. Již v jeho druhé iteraci vznikla legenda, že The International se nedá obhájit. NAVI i přes původní vítězství nad IG ve čtvrtfinále podlehli čínské preciznosti 3-1. Prominentními hrdiny celého finále byli Naga Siren, Rubick a Dark Seer. Ještě stále však v esportu existovala spíše vzájemná přátelskost a uznání, kam to hráči přes všechny útrapy nakonec dotáhli, nehledě na tým: přes všechna podání rukou a objetí tak Puppey dokonce vyzdvihl midaře IG Ferrariho_430 do vzduchu a nadšeně s ním házel.

V dalším pokračování se konečně přesuneme do ikonické KeyAreny a The International začne připomínat turnaj, který známe dnes.
Author photo
Martin Kopecký Vystudovaný žurnalista a nadšený hráč, co miluje CSko a Dotu a o esport se zajímá už více než 10 let.