CS2

Nabušený update kopl do ekonomiky, změny se dočkalo i Vertigo

Nabušený update kopl do ekonomiky, změny se dočkalo i Vertigo
24. 5. 2024
  |  

V noci z 23. 5. na 24. 5. zveřejnilo Valve další velký update do Counter-Strike 2. Největší diskuze se strhla kolem nového vzhledu A situ mapy Vertigo, ale i upravených molotovů, skinů na vypůjčení či ekonomiky. Pojďme si změny detailně představit!

Změny z posledního updatu si představíme tak, jak je oznámil samotný vývojář. První místo v "Release Notes" obsadily důležité změny v herních mechanikách a ekonomice. Výraznou změnou prošly zápalné granáty a molotovy. U obou zápalných granátů Valve zmenšilo výšku plamene, který často limitoval výhled hráčů na soupeře a nezřídka kdy byl vnějším faktorem jednotlivých duelů. Zápalný granát CT strany byl navíc výrazně oslaben, jelikož hoří pouhé 5,5 vteřiny a pokrývá menší prostor než tomu bylo v předchozích vydáních. Alespoň částečnou kompenzací je nové nacenění zápalného granátu, který místo původních 600$ stojí 500$. Zápalný granát CT navíc snadno od toho teroristického poznáte, jeho krajní plameny jsou totiž zbarveny modře.

Změny ekonomiky se ale nedotkly pouze molotovu a zápalného granátu. Protiteroristická pětice hráčů bude mít možnost M4A4 kupovat za 3000$ místo původních 3100$, útok bude naopak finančně znevýhodněn. Jestliže bude jím položená bomba zneškodněna a teroristé tedy prohrají kolo, místo někdejších 800$ obdrží jako bonus 600$.

Otázkou je i ekonomická situace hry s přesahem do reálného života. Minulostí je nucené otevírání beden s cílem ulovit vysněný skin, od nového updatu si můžete skiny z Kilowatt case dočasně vypůjčit za cenu 2,35€. Vypůjčené skiny ale nelze opatřit jmenovkou nebo ozdobit samolepkami. Rázem tak dává smysl dočasné skrytí skinů v inventáři, jelikož lidé nebudou schopni klamat tradery s vypůjčenými skiny. Zároveň je však obrovským tématem cena nových skinů, které někteří sběratelé začali okamžitě prodávat. Lákadlo v podobě jmenovek a samolepek by však mělo tuto krizi překlenout.

Dalším tématem v pořadí je vizuální a funkční úprava HUDu. Opravena byla chyba týkající se MVP kola v případě, že daný hráč po vlastní smrti začal ovládat bota. Opraven byl i bug, kdy tlačítko Prodat vše prodávalo pouze jeden zakoupený flash. Nově by se neměla objevovat ani chyba, kdy se po konci hry neshodovala finální tabulka v ESC menu a v TAB menu. Vyřešena byla i otravná chyba, kdy při zobrazení Loss Bonusu zůstala doplňková tabulka s textem i po zavření tabulky. Nová je i vychytávka, kdy se po zablokování uživatelských Steam avatarů začnou blokovat nálepky a Name Tagy ztišených hráčů. 
Vtipnou vložkou poslední aktualizace bylo přidání nového pohybu slepic, které pobíhají po mapách Inferno a Anubis. V jejich podání uvidíme nové animace, budou schopné chodit do kopce a dokoce se mohou při chůzi otáčet doprava!

Návratem do užitečných změn je úprava dema. Na časové ose při přehrávání dem se nově objeví časové známky označující zabití nebo smrt. Pro zvoleného hráče si nově můžete vygenerovat i highlighty, které budou ukazovat killy a smrti vybraného jedince. Malých úprav se dočkalo i playback UI a opravena byla chyba při které došlo k pádu hry při přehrávání dema.  

Návratem do užitečných změn je úprava dema. Na časové ose při přehrávání dem se nově objeví časové známky označující zabití nebo smrt. Pro zvoleného hráče si nově můžete vygenerovat i highlighty, které budou ukazovat killy a smrti vybraného jedince. Malých úprav se dočkalo i playback UI a opravena byla chyba při které došlo k pádu hry při přehrávání dema.  

Asi nejvíce však hráčskou komunitou rezonuje změna mapy Vertigo. Nových kulis se dočkal celý A site, na kterém se nově budou odehrávat i zápasy módu Wingman. Hned po zveřejnění nově orientované mapy pro Bratry ve zbrani se ale hráči začali run-boostovat z T spawnu na schody před B, kde jde bomba stále položit a CT strana na to není schopna nijak reagovat, jelikož jí v cestě stojí zeď.

Pojďme si ale popsat jednotlivé změny na A situ. Na první pohled znatelná je proměna prostoru u výtahů. Z nich se totiž CT mohou dostat rovnou na short a "do gapy", což umožní rychlejší kontrolu nad rampou v začátku kol. Jinému způsobu rotace však naopak zabránilo odebrání uličky mezi CT spawnem a výtahy, ze které se šlo dostat i na heaven. Právě z heavnu je ale možné nově rotovat do situ vícero způsoby. Od heavnu totiž vede lešení podél celé strany A situ až k sandbagům. Drobně byly upraveny i spawny na této mapě a A site byl drobně zvětšen. 

Minimální úpravy jsou k mání i na mapách Baggage (změny se týkají dopravníků), Office (redukovány wall bangy) a Mirage (úpravy kolizí s modely a rekvizitami).

Author photo
Jakub "Koty" Kotajny Student žurnalistiky na FSV UK, který se vydal na dráhu tuzemského Counter-Strike komentátora a redaktora.