Zajímavosti

Prostředky na podporu týmů ze strany organizátorů lokálních soutěží významně zaostávají, zní z eSuby

Prostředky na podporu týmů ze strany organizátorů lokálních soutěží významně zaostávají, zní z eSuby
12. 1. 2023
  |  

Organizace eSuba včera večer oznámila konec podpory full-time CS:GO rosteru a zároveň uvedla, že bude omezena podpora dalších sestav a sekcí. Ve vyjádření se však také opřela do organizátorů domácích eventů.

Tradiční tuzemská značka bude méně vidět napříč esportovými tituly. eSuba se rozhodla omezit podporu veškerých sekcí, kromě League of Legends a CS:GO, to však nebude plně full-time. Organizace se však ve svém vyjádření, kde zdůvodňovala finančí stránku věci a rozhodnutí, opřela také do domácích organizátorů akcí.

"Jsou to opatření, které jsme byli nuceni přijmout s ohledem na aktuální vývoj odvětví a ekonomickou situaci ve světě. Ačkoliv se nám v posledních letech dařilo v obchodní činnosti meziročně růst, tempo, kterým rostou náklady na provoz týmů na té nejvyšší úrovni, je aktuálně mnohonásobně vyšší. Z druhé strany to není reflektováno tempem růstu tržeb v odvětví. Ať už se jedná o příliv sponzorských peněz, tak hlavně prostředky na podporu týmů ze strany organizátorů lokálních soutěží významně zaostávají. Tyto pomyslné nůžky se zároveň kvůli přílivu kapitálu od velkých investorů stále více rozevírají," komentoval CEO organizace Bersen Hoxha v části obsáhlého vyjádření.

Není zde specifikováno, na které organizátory nebo herní tituly eSuba naráží. Ovšem například při pohledu na rozmach CS:GO scény, rozvoj projektů PLAYzone i Czech News Center se zdá, že se oproti období před několika lety podpora formou prizemoney i dalších aspektů několikrát znásobila. Stejně tak se zajisté o něco vylepšily podmínky pro podporu League of Legends týmů, byť zde je to relativně striktně korigováno vydavatelem hry, který řeší svůj vlastní ekosystém esportu. 

Problematika financování a udržitelnosti na domácí scéně a malém trhu vzhledem k velikosti vs. velikosti jiných esportových trhů je však velmi obšírné a složité téma, které se bude řešit zejména v období finanční krize. Jednoduché řešení celá situace totiž nemá. Omezené lokální zdroj partnerů a mecenášů esportu totiž neumožňují konkurovat celosvětovým akcím, nebo akcím v zemích s potenciálně několikanásobným trhem. Přičemž nejde jen o prizemoney za umístění, ale případné další ohodnocení celků, to jde však například ruku v ruce s marketingem, vizibilitě a zájmu fanoušků o účastníky. A ruku na srdce, ne všechny organizace oplývají tisícovkami fanoušků a dokonalým marketingem. 

Nezbývá než věřit, že se celá situace velmi brzy ustálí a během dalších měsíců se podobné zprávy o škrtech a omezeních nedozvíme od více organizací. 

Author photo
Vojtěch Pres Bývalý komentátor, nadšenec do rekreační cyklistiky a esportu.