Struktura herní organizace

Struktura herní organizace

Struktura herní organizace

Struktura esportové organizace

Toto je detailní rozpad jednotlivých rolí. V mnoha středních nebo menších organizacích obstarává více z níže popsaných rolí jeden člověk, zároveň nejde o obecnou pravdu, že vždy musí organizace fungovat na tomto rozložení.

Obecně bychom ale mohli rozdělit organizace na 3 skupiny: Management, Tým, Marketing (obsah, produkce).
 

1) Management

CEO – Chief Executive Office
  • řízení celé organizace
  • dohled nad všemi odděleními
  • management všech zaměstnanců
Obchodní zástupce
  • sponzoring, partnerství a spolupráce
  • vznik byznysových příležitostí
Právní oddělení / konzultant
  • dodržování smluvních norem
  • často využívána externí firma
Finance/účetní
  • veškerá správa financí, analýzy, daně, platy
  • často využívána externí firma
Marketingový ředitel
  • řídí komunikaci organizace, týmů a hráčů
  • vede produkční tým: video, foto, social media
Týmový manažer
  • zastřešuje týmy v jednotlivé hře (CS:GO, DOTA2, LoL, FIFA aj.)
  • zodpovídá za stav daného týmu a úzce spolupracuje s trenéry a hráči
 

2) Marketing, obsah a produkce

Marketingový ředitel / manažer
  • řídí komunikaci organizace, týmů a hráčů
  • vede produkční tým: video, foto, social media
  • nastavuje celou brandovou a komunikační strategii
  • zastřešuje PR komunikace, digitální komunikaci i eventy
Produkční
  • řídí a organizuje natáčení, focení, eventy
  • zajišťuje techniku, dopravu a organizace produkce
Social Media Manager
  • řídí komunikaci na sociálních sítích 
  • v pravidelném kontaktu s komunitou a fanoušky
  • vymýšlí zajímavý obsah o hrách, organizaci a hráčích
Content Maker
  • fotograf / kameraman
  • edituje fotografie, stříhá video
Art designer
  • grafické práce – příprava kreativ pro sociální sítě, web, turnaje a ligy, streamy
  • návrhy merche, digitální komunikace organizace i contentu pro hráče
  • statická grafika i motion design
PR Manager
  • komunikace s médii – esportová i mimoherní
  • hlavním cílem je zajistit co největší mediální viditelnost týmů a organizace

3) Správa týmů (herních sekcí)

Týmový manažer
  • zastřešuje týmy v jednotlivé hře (CS:GO, DOTA2, LoL, FIFA aj.)
  • zodpovídá za stav daného týmu a úzce spolupracuje s trenéry a hráči
Head coach
  • hlavní trenér daného týmu nebo sekce dle hry
  • zodpovídá za celkovou přípravu hráčů ve hře i mimo ni
  • řeší i mimoherní úkoly – atmosféru v týmu, spokojenost hráčů a organizace
  • dojednává tréninky, utkání, nábory hráči, scouting
Analytik/assisstant coach
  • rozbor a theorycrafting
  • sleduje statistiky týmu i konkurence a přichází s novými strategiemi a postřehy, které společně s hlavním koučem s týmem implementují
  • analytika v rámci tabulek, výkonnosti hráčů a týmů
  • analýza dem, replayů
Mental coach
  • hlavní rolí je starat se o psychické zdraví hráčů v týmu
  • vytvářet produktivní a přátelskou atmosféru v týmu
  • postarat se, aby hráči zvládali dramatické situace ve hře i mimo ni
  • naučit hráče spolu komunikovat – dávat si a přijímat zpětnou vazbu
Fitness coach
  • dodržování zdravého životního stylu
  • spánek, pohyb, zdravá záda/zrak atd.
  • nastavuje jídelníček i pohybový program, aby byli hráči v ideální kondici a podávali nejlepší možný ve hře
Hráč
  • aktivně se podílí na tréninzích týmu
  • reprezentuje organizace v ligách a turnajích
  • podílí se na tvorbě týmového obsahu – videa, fotografie, rozhovory